Friday, October 28, 2011

dunia . (:


ohh dunia .
kan best kalau dunia ni tak ada perpisahan , kesedihan , ketakutan , keletihan , kekecewaan , pergaduhan dan lain lain .
jika bendabenda nieh tak ada , bukan dunia namanya sayang . (:
orang selalu cakap , dunia ini takkan dirasai sepuas puasnya
jika tak ada semua di atas itu . seolah olah hidup ini terlalu sempurna
dan tiada cabaran sepanjang kita hidup dekat dunia ini .
just a simple sentence right ? but this is fact .
ohhh dunia .
kita takkan boleh hidup tanpa dunia yang penuh nikmat
ini jika kita tak dibekalkan dengan oksigen dari tumbuh tumbuhan yang dicipta
sendiri oleh MAHA PENCIPTA . (:
kita tak kan dapat hidup tahuu .
jangan lah sia siakan dunia yang kian tandus dan tercemar oleh pelbagai pencemaran yang boleh menjejaskan kesihatan generasi belia yang akan datang .
takkan mereka nak hirup udara yang kotor ?
ini tak adil right ? jaga lahh bersama sama kawan . (:
ohh dunia .
kenapa akhlak anak muda zaman sekarang makin teruk ?
mereka bebas bergaul dengan sesiapa mereka suka tanpa ibu bapa yang mengawal mereka .
mereka semakin terikut ikut akan budaya barat yang merosakkan
hati dan akal fikiran mereka .
*speechless . TT_TT

*harapharap dunia ini tidak akan menangis disebabkan sikap
manusia yang kian teruk .
seriously, aku bagi tahu korang .

last from me , jika korang baca post dekat atas ini , bukan bermaksud aku mengutuk ,
aku hanya berpesan pesan . aku tidak mentioned yang aku nieh perfect oke .
so , korang nak kata , kata lah . korang nak kecoh nama aku dekat kawan kawan pon , skati korang lahh , aku tak kutuk korang , so jangan nak terasa lahh sayang .
jangan jadi budak budak oke . korang dah besar .
dah boleh fikir mana baik dan buruk .
*trust me . tak percaya aku pun tak apa .
thanks . aku hargai sangat sangat . (:

No comments:

Post a Comment