Thursday, August 30, 2012

facebook ? twitter ? Instagram ?

hollo guys ! heee (: 
hari ni aku nak cerita pasal ketiga tiga social network ni . btw , aku pengguna ketiga tiga benda alah tu. 
aku mula mula sekali nak cakap pasal facebook ni. sekarang ni ramai sangat dah pengguna facebook right ? 
so, sekarang ni aku rasa macam dah malas pun ada nak online . tp, disebbkn aku selalu online pakai phone , so on sajalah kan .
 aku dulu pengguna maisepes '--
zaman kanak kanak aku . lol :3
aku kenal facebook pun abang aku yang perkenalkan dan dia yg buatkan. 
aku start buat 1 Oktober 2009 . lameeee kan ? haha . aku form1 masa tu . hehehe 
masa budak2 dulu rajin lah jugak online . sekarang dah sibuk dengan homework dan kerja kursus , kadang2 tak online . kalau exam, no facebook ! haha . betul wey . mak aku marah. 
yang aku tak suka sekarang ni wall aku dah jadi timeline. macam haremm je. lepas tu, bila dah timeline semua kena privatekan balik . aku tunjuk photos, status semua dekat friends aku je . tiba2 boleh public plak. memang makan kaki lah nampknya kan . so hati hati ekk kalau gunakan facebook. check all your privacy kay ? (:  


kali ni kita masuk pasal burung ni pulak. (: aku buat akaun twitter last year tak silap aku bulan 11. so aku lebih kurang pengguna yg baru lah jugak kan. aku suka T ni sebab dia boleh compose tweet sesuka hati kau. asalkan tak lebih batasnya. nak tau sebab apa ? sebab kalau facebook, orang boleh komen status kita. tapi T ni, orang hanya boleh mention kita kalau dia nak komen ke apa. jarang lah aku dapat komen dari orang. Alhamdulillah (: sekarang ni, aku tak on T ni . sebab aku ada masalah sikit dengan kawan aku. sorry guys. kalau hati aku dah reda, aku online Twitter balik kay ? i miss my burung wey. lol :b 

haaaa , yang ni aku paling suka . HAHA . aku baru buat akaun Insta ni . sumpah best . instagram ni hanya pada pengguna Android dan IPhone . so say Sorry to BLACKBERRY users. haha
aku suka sangat dekat Insta ni sebab aku boleh tngok gambar yg cantik2 . especially gambar artis malaysia (: 
yang penting kita kena follow dorang dulu kalau nak tengok gambar mereka semua. nak promot lah sikit, sesiapa yg ada Insta ni, follow aku ek . hahaha . username : fatinamaninaabu 
follow tau. kalau korang nak tengok gambar aku, korang kena follow aku dulu tau . sebab my photos all private . heeee . thats all for today guys . thanks for reading my blog ! okay , Assalamualaikum (; 

No comments:

Post a Comment