Saturday, March 16, 2013

TVXQ DBSK Tohoshinki


i love them. sorry kalau aku update pasal korea. lantak lah korang suka ke tak. 
firstly, aku nak cerita pasal tvxq ni. dulu mereka berlima sejak 2003-2008
mereka berpecah sbb tiga org ahli group ni tak puas hati dengan kontrak mereka,
apa isi kandungan dia, aku tak berani nak bagitahu. takut tersalah info. 
aku suka dorang ni sbb FRIENDSHIP dorang sangat kuat. 
kalau korang nak tau, sampai sekarang mereka berlima ni takde makwe. seriously wey
kadang kadang bila aku tengok youtube masa dorang berlima, aku nangis sbb mereka saling sayang menyayangi antara satu sama lain. mereka bukan gay okay. jangan salah anggap. 
setelah mereka berpecah, JUNSU, YOOCHUN, JAEJOONG buat satu group dengan nama JYJ. yang bermaksud nama huruf depan mereka. 
CHANGMIN and YUNHO masih TVXQ sbb mereka hanya setuju dengan kontrak tersebut. 
tak silap aku 3 januari 2011 TVXQ keluarkan lagu baru yang tajuknya Keep Your Head Down 
masa tuh JYJ menganggap lagu tu untuk mereka. TVXQ menafikan. 
then, ada lagu JYJ yang mereka nyanyi tentang mereka berlima. tajuk dia Letter W im not sure tuh lagu mereka atau tidak. tapi masing2 rindukan antara satu sama lain. 


yang ni Yunho. dialah ketua TVXQ selama 9tahun. 
masa JYJ tinggalkan TVXQ, yunho pernah bagitahu mereka supaya kembali balik bersama mereka. tapi, tulah... mungkin mreka punya persahabatan tak kekal lama... 


Shim Changmin ni dialah paling muda dalam group tvxq tu. 
dia ni sangat unik. aku suka dia ni. high note dia, perghhhh, hebat gilo! 
masa berlima, dia paling rapat dengan Jaejoong. sekarang, mereka hanya tinggal berdua. 


Kim Jaejoong. dialah ketua group JYJ sekarang ni. dia sumpah hensem gila... 
kalau you guys nak tahu, dia ni sanggup buat tatu demi tvxq! tak tipu kay. 
nah, tengok ni............

tatu dia :
TVfXQ 
SOUL 
Hope in the end 
dekat chest dia pun ada , Always Keep The Faith 
dia sanggup sakit buat tatu tu..... 


Yoochun. dia ni pun sama. ada buat tatu jugak. 
Always Keep The Faith dekat bahagia dada dia. bahagian belakang, im not sure. dia pun group JYJ jugak. 


Junsu a.k.a. Xiah 
bak kata Jaejoong, dilah penyanyi TVXQ dan dia jugaklah penari TVXQ. kalau takde dia, TVXQ tak boleh wujud, sedih kan bila dengar JJ cakap macam tu :') 

harapan mereka musnah untuk menjadi sahabat selama lamanya..... 
mereka masih bergaduh dan tak berhubung lagi. 
saya sebagai peminat, berharap suatu hari yang indah nanti, mereka berlima bersatu kembali...
FIGHTING !!!

TVXQ 

JYJ 

No comments:

Post a Comment